Lliurament de l'informe de l'Activitat 3 correcte? arxiu de text, nom i tipus d'arxiu, data de lliurament, pes moderat…
S'ha lliurat correctament en quant al tipus i nom de l'arxiu, data de lliurament i pes moderat (4,24 MB).
Has enviat un document ben estructurat com a informe: portada amb foto, índex automàtic, introducció, mapa, conclusions ben argumentades, webbliografi a…?
El document té l'estructura d'informe que es demanava. Inclou una portada, amb foto, un índex automàtic, una introducció, un desenvolupament, unes conclusions, els dos mapes conceptuals, l'inicial i el final, amb una comparació d'amdós, i la webliografia.
Has aconseguit un mapa prou clar, integrat, llegible, útil…? Has fet servir amb intenció el color, les formes, les imatges icòniques o simbòliques, gruixos, tipografies, fletxes diverses tenint en compte el sentit únic o doble i altres recursos (ombres, 3D, lligams…) per facilitar la lectura?
El mapa conceptual final que he elaborat considero que és molt complet i que inclou tot el més important de l'article de Domènech i Tirado, dels mòduls 1 i 3, i de les aportacions dels debats. La part estètica del mapa conceptual, tal vegada, ha sigut la menys treballada del mapa doncs, de tots els recursos que ofereix el programari CMapTools, el que jo he emprat ha sigut el color, la fòrma dels nòduls, el sentit de les fletxes i el tipus de fletxa.
Sobre els conceptes representats. Hi són els més importants? Diríem que els IMPRESCINDIBLES són: corrent CTS i les seves conseqüències, CCEE (la TE entre les ciències de l'educació), Tecno en/de Educ, Fonamentació TE, Evolució TE, Constructivisme, aprenentatge i TIC i les seves conseqüències, context, cultura.
Considero que he inclós tots els conceptes més importants que han aparegut al llarg de l'assignatura, tant els imprescindibles com d'altres secundaris.
Representes les relacions entre conceptes?
Sí
Valoració de fins a quin grau el mapa sintetitza, prioritza, s'estructura i s'adequa a l'enfocament de l'assignatura. Dones prou importància al corrent CTS i les seves conseqüències, prioritzes el constructivisme i aprenentatge significatiu, es veu la TE com a procés i no només com a producte, es destaca la importància de la SIC...
Em costa valorar fins a quin grau el mapa està estructurat i adequat a l'enfocament de l'assignatura, però el que sí que contempla és una síntesi i una priorització dels conceptes i les idees més rellevants. Al mapa és veu recollida la corrent C-T-S així com totes les relacions entre els 3 elements, es destaca el paper del constructivisme, la psicologia cognitiva i l'aprenentatge significatiu. També he tractat de mostrar la TE com un procés i no com un mer producte, la importància de les TIC i la seva relació amb la tecnologia i amb els principis educatius, etc.
Facilites i aprofundeixes en l'anàlisi i comparació dels dos models mentals inherents als dos moments del teu aprenentatge personal. Has fet servir algun aspecte d'avaluació dels exposats al material en web per als mapes conceptuals, "Cas 3, Classe de literatura britànica"? Quins?
He realitzat una comparació objectiva dels dos mapes i he reflexionat al llarg de l'informe de la importància de la representació dels esquemes mentals a través dels mapes conceptuals per poder veure com està estructurat el pensament i com es van produint els canvis conceptuals. Els aspectes d'avaluació del 'Cas 3' que he emprat han sigut els següents: nombre de nodes, nombre de nodes sense sortida, nombre de proposicions, nombre de tipus d'enllaç, ràtio enllaços/nodes, posició central de cada node, claredat de les relacions de les proposicions i relació jeràrquica o causal de la xarxa.
Fins a quin grau has comprès i fet servir els conceptes més importants vinculats al canvi conceptual? Ampliació o increment de conceptes (revisió), reestructuració o reorganització de conceptes (veritable canvi conceptual), complexificació, hipòtesis, arguments, canvis d'actitud, compromís conceptual previ davant l’experiència prèvia, compromís cognitiu amb l'aprenentatge, compromís metacognitiu, utilització de TIC, confrontació de models, activitats d’aplicació, contextualització, construcció, descobriment, consum d'un model...?
Considero que he comprés adequadament el que significa i implica el canvi conceptual i ho he tractar de manifestar utilitzant els conceptes vinculats a aquest procediment: ampliació/increment, reorganització/reestructuració conceptual, arguments, compromís conceptual (intencionalitat), utilització de les TIC, confrontació de models, etc. Altres conceptes que he emprat perquè he considerat que s'ajusten al procés de canvi conceptual aquí descrit són els d'assimilació i d'acomodació, propis de la teoria sobre l'aprenentatge de Jean Paiget.
Sobre la teva comunicació i participació voluntària a l'aula: estàs facilitant el seguiment del fòrum (tema, carpetes, fil, claredat en la comunicació, ajudes als altres, aportació de recursos, ajuda al coneixement…)?
Dins de les meves possibilitats, estic ajudant als companys de l'aula i estic tractant d'escriure de la forma més acurada possible per aconseguir que les meves aportacions siguin entenedores i clares, a més d'ajustades al que se'ns demana.
Sobre el blog: l'has enllaçat bé, t'està ajudant a reflectir el teu aprenentatge de manera eficaç? Has revisat les teves afirmacions a l'avaluació inicial, per ex. respostes breu, preguntes trampa?
El blog el tinc al dia en quant a activitats però vull millorar la seva organització interna perquè sigui més atractiu i tot sigui més senzill de trobar. Una de les tasques que vull fer és organitzar les etiquetes com si fossin pestanyes per facilitar la classificació de les meves entrades. A l'anar realitzant la PAC 3 he hagut de reflexionar sobre la meva avaluació inicial i he vist que s'ha produit un canvi conceptual que he reflectit a l'informe. Em queda pendent ajudar als meus companys a reflexionar sobre les seves afirmacions fent-los algunes "preguntes trampa".
Què creus que has de canviar o com has de continuar treballant per a la darrera activitat o projecte
He de continuar amb una bona planificació de la feina, organitzat-me amb molt de temps perquè el volum de treball és elevat i la complexitat del que es demana també. Considero que he de millorar el meu espai del blog on estic compartint la feina amb els meus companys/es de l'aula tractant de fer-lo més atractiu. També vull revisar el que algunes companyes han fet en aquesta PAC (les seves conclusions, els seus mapes conceptuals...) per analitzar quins apartats puc millorar i tenir idees per poder fer-ho.
Autoqualificació (A, B, C)
A
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada